Pohod v neznano

Bliža se prvi december in praznovanje Majdinega rojstnega dneva in to okroglih šestdeset let. Kaj narediti, jaz pa vodim turo v neznano? Bomo malo prilagodili.

S Tinetom se dogovorim, da bo on vodil začetek ture v neznano. Tudi moja poškodba kolena še ni sanirana za hitro hojo.

Pripravim razpis in vse ostane neznano za večino udeležencev. Pohodniki, ki so se prijavili na turo, se zberejo ob osmih pri Osnovni šoli Bršljin. Skupina ima malo več časa in si privošči še jutranjo kavico. Začnejo v Luknji, da si lahko ogledajo ograjo, ki so jo letos postavili naši zagnani markacisti. Čas jim dopušča še kratek postanek v Romanovi zidanici.

Majda s svojimi povabljenimi se zbere ob devetih pri Kalii. V spremstvu treh vnukov vodi pohod do mlina v Bezgavcu. Skupini se združijo pri mlinu, kjer nas Majda postreže. Prijazni lastniki mlina nam skuhajo čaj in »kuhančka«. Silvester pa pripelje Tanjino ocvirkovo potico in druge dobrote. Čas hitro teče, ko klepetaš v prijetni družbi. Skupaj nadaljujemo ob potoku in se dvignemo na Daljni Vrh. Jutranji mraz popusti in blato se lepi na čevlje, da postanejo težki. Pot nas popelje v gozd in že slišimo avtomobile, ki drvijo po avtocesti. Še malo grizemo kolena v klanec in že smo pri Darinki, kjer se okrepčamo s kmečko pojedino in odžejamo. Vozniki gremo še po avtomobile in zaključimo prijetno druženje. Na turi v neznano nas je bilo 39.

Besedilo: Tone Markovič

Fotografije: Jože Hartman in Tone Markovič

Strunjan - Tura ob slovenski obali - 18. 11. 2018

Člani Pohodniškega društva Novo mesto že tretjo leto zapored v času praznika kakija obiščemo slovensko obalo. Tudi letos smo se odpravili, datum naše ture je tokrat sovpadal z lokalnimi volitvami, kar se je poznalo na udeležbi. Vseeno se nas je zbralo 31, ki smo se odločili, da bomo dan preživeli ob morju na burji in prijetnem soncu.

Z avtobusom smo se odpeljali do mejnega prehoda Sečovlje. V Sečovljah smo se razdelili na dve skupini: prva skupina se je namenila na daljšo, 16 km dolgo pot, drugo skupino pa je čakalo 10 kilometrov prijetne hoje. Pohodniki na daljši poti smo začeli svoj pohod ob mejnem prehodu Sečovlje. Pohod je skoraj v celoti potekal po trasi nekdanje ozkotirne železnice Parenzane. Pot je asfaltirana in urejena v kolesarsko oz. pohodniško pot. Pot nas je vodila najprej do vasi Sečovlje in nato naprej mimo sečoveljskega letališča in krajinskega parka Sečoveljske soline do glavnega vhoda v soline. Od tam naprej smo hodili po trasi s časovnim zamikom za drugo skupino. Člani druge skupine, v kateri smo bili malo manj mladi in otroci, smo se zapeljali do vhoda v Sečoveljske soline, da smo si skrajšali pot. Najmlajša udeleženka ture je napolnila komaj štiri leta in zmogla je prehoditi 10 kilometrov.

Vsi udeleženci smo si ogledali  vrt kaktusov, nekateri pa so si za spomin celo kupili kakšen manjši kaktus. V prijetnem sončnem dnevu smo v zavetju razgibane pokrajine in rastja nadaljevali do rta Seča. Tam pa smo kaj hitro občutili vso krutost močne burje. Ta nas je spremljala ob obali proti kampu Lucija, mimo marine do glavne plaže v Portorožu. Tam smo se malo okrepčali, otroci so izkoristili priložnost za igro na igralih. Ob 13. uri smo nadaljevali proti Strunjanu. Skupina, ki je prehodila daljšo pot, nas je dohitela. V nadaljevanju nas je pot  vodila skozi tunel in strunjanske soline. Obe skupini sta se združili na solinah in skupaj odšli na prireditveni prostor ob prazniku kakija. Ob 15.30 smo se odpravili proti domu. Spotoma smo v Izoli nakupili kakije in oljčno olje, ki nam ga je pripeljala domačinka. Krajši postanek smo naredili na postajališču Ravbarkomanda. V Novo mesto smo prispeli ob 18. uri. Organizirani sta bili praktično dve turi, daljšo je vodil Tine, krajšo pa Tone.

Poročila zapisala: Tine L in Tone M

Fotografije. Darko Z in Tone M

Website security test completed by https://www.security-audit.com

Redni letni zbor varstvo gorske narave PD z območja MDO PD Dolenjske in Bele krajine - 17. 11. 2018

Redni letni zbor načelnikov odsekov za varstvo gorske narave PD z območja MDO PD Dolenjske in Bele krajine, gorske stražarje, varuhe gorske narave in ljubitelje narave, je bil v soboto, 17.11.2018 ob 10 . uri v Homu pri Šentrupertu, v organizaciji PD Polet Šentrupert.

Po pozdravnem govoru vodje OVGN za Dolenjsko in Belo krajino, Rozalije Skobe, je predsednik PD Polet Šentrupert Bojan Brezovar na kratko predstavil delo in uspehe tega društva. Poudaril je, da dajo v društvu veliko pozornost varstvu narave, saj je sam tudi načelnik odseka za varstvo gorske narave.

Sledila je izjemno zanimiva razstava in predavanje Dušana Klenovška, prof. biologije in kemije iz službe za ohranjanje narave in naravovarstvenega nadzora v Javnem zavodu Kozjanski park, Pisan svet metuljev.

Sledilo je poročilo vodje odbora Rozalije Skobe. Poudarila je, da je bil načrt dela izpolnjen v celoti. K temu so prispevali vsi, zato se je vsem zahvalila za sodelovanje. Trenutno šteje MDO Dolenjske in Bele krajine 269 GS in 29 varuhov gorske narave.  Odseka za varstvo gorske narave  nima le eno PD. Zelo se trudimo, da bi tudi pri tem vzpodbudili naravovarstveno delo.

Načelniki odsekov za varstvo gorske narave so nato podali kratka poročila o delu v svojih društvih. Večina odsekov je opravila veliko naravovarstvenega dela in ponekod je to postala celo vodilna dejavnost, nekaj pa je tudi takih, ki bolj životarijo in bo potrebno pridobiti nove bolj aktivne načelnike.

Sprejeli smo tudi smernice za delo v letu 2019. Dogovorili smo se, da bodo zbori od slej vedno ob petkih popoldne, ker so ob sobotah izleti in druge akcije v društvih. Naslednji zbor bo v PD Krka Novo mesto, 18.10. 2019, naslednje leto pa v Polom Kostanjevica na Krki. Tečaj za GS pa bo v mesecu februarju 2019.

Zaradi velikega zanimanja za naravovarstvene ekskurzije bomo v letu 2019 skušali organizirati kar tri. Te pa bodo 23.3.2019 Kobjeglava – pot 9 kalov, Smrekovec in Krnes 18.5.2019 in jeseni Tromejnik ter naravne znamenitosti v Prekmurju.

Zbora se je udeležilo 48 GS, VGN in drugih ljubiteljev narave. Nekateri med slednjimi so izrazili željo, da bi se udeležili našega tečaja za GS. Med udeleženci so bili tudi predsednik MDO PD Dolenjske in Bele krajine Rudolf Skobe ter članica IO KVGN UO PZS Olga Kržan ter trije predsedniki PD.

Posebna zahvala gre Planinskemu društvu Polet Šentrupert za organizacijo srečanja v nadvse prijetnem okolju in kosilo ob zaključku.

Zapisala vodja OVGN za Dol. in B. k., Rozalija F. Skobe

foto: Rudolf E. Skobe

20181117_100156.jpg20181117_100150.jpg20181117_100844.jpg20181117_100119.jpg20181117_100128.jpg20181117_100150 (1).jpg

Raduha - 10.11.2018

V soboto zjutraj smo se zbrali pred OŠ Bršljin in se z avtomobili odpeljali proti našemu izhodišču za vzpon na Veliko Raduho. Med potjo smo se v Solčavi ustavili za jutranjo kavico. Po kavici smo pot nadaljevali do kmetije Bukovnik, kjer smo se pripravili in začeli naš pohod. Začetek ni bil ravno spodbuden, saj je začelo rahlo deževati, a že po nekaj minutah tudi prenehalo. Po dobre pol ure hoje smo prispeli do Koče na Grohotu, kjer smo se okrepčali, spili topel čaj in nadaljevali pot proti vrhu. Višje kot smo se vzpenjali, bolj se je sramežljivo kazalo sonce in občasno nas je je kar prijetno pogrelo. Do vrha smo potrebovali približno dve uri in tudi sonce ni pozabilo na nas. Po fotografiranju smo se po isti poti vrnili do Koče na Grohotu, kjer smo imeli toplo malico, poklepetali s prijetnima oskrbnikoma in se potem po cesti vrnili do naših avtomobilov. Odpeljali smo se domov, zadovoljni, da smo osvojili še en dvatisočak.

Zapisal: Darko  Hrnčič

Foto: Željko Ivekovič in Darko Hrnčič

_DSC7470.JPGIMG_20181103_131653.jpg_DSC7514.JPGIMG_20181103_114540.jpgIMG_20181103_115347.jpg

Postavitev ograje na poti Stari log - Pugled

Danes smo postavili ograjo na naši planinski poti. Ograjo je bilo potrebno postaviti pri spomeniku NOB, kjer je poleg  vodnjak, zaradi varnosti da ne pade noter kakšen obiskovalec oziroma žival. Stara ograja ni več služila svojemu namenu, zato smo danes postavili novo, ki je sedaj vse bolj varno. Tudi  za tokratno akcijo smo morali pripraviti sušice doma, ker tam ni sušic in tudi,  če bi bile jih ne nebi smeli podret, ker je tam naravni rezervat, kar se nekaterim zdi smešno da vozimo les v ta konec kjer je dovolj lesa. Po postavljeni ograji smo na delu poti še obsekali veje in odstranili drevesa ki so bila čez pot.